Od kartonu do technologii: Zaczynamy przygodę z Arduino IDE 2 w modelarstwie

 

FB

Podstawy krok po kroku opis programu ARDUINO IDE 2 dla modelarzy


W tym przewodniku omówimy podstawy Arduino IDE 2. Znajdziesz tam też odnośniki do bardziej szczegółowych zasobów na temat korzystania z poszczególnych funkcji!

Zainstaluj ARDUINO NA PC

Link do Arduino IDE 2

Podłącz do USB , wybierz punkt '8' Select board and port ( karta powinna sama się ustawić)

Jak zacząć z Arduino i modelarstwem? Proste projekty i wskazówki, które pomogą rozwinąć Twoją pasję do elektroniki i modeli.

Opis podstawowych funkcji na pulpicie Arduino 

  1. Sprawdź/Verify — skompiluj  swój kod na płytkę Arduino.
  2. Sketchbook - tutaj znajdziesz wszystkie swoje szkice przechowywane lokalnie na swoim komputerze. Dodatkowo możesz synchronizować się z Arduino Cloud , a także pobierać swoje szkice ze środowiska online.
  3. Boards Manager – przeglądaj pakiety Arduino i innych firm, które można zainstalować. Na przykład, użycie płytki MKR WiFi 1010 wymaga
  4. Library Manager – przeglądaj tysiące bibliotek Arduino stworzonych przez Arduino i jego społeczność.
  5. Debugger — testowanie i debugowanie programów w czasie rzeczywistym.
  6. Szukaj - wyszukaj słowa kluczowe w kodzie.
  7. Prześlij/Uploud — prześlij swój kod na płytkę Arduino.
  8. Wybierz Płytkę i Port – wykryte płytki Arduino automatycznie pojawią się w tym miejscu, wraz z numerem portu.
  9. Otwórz Ploter szeregowy – otwiera narzędzie Monitor szeregowy jako nową kartę w konsoli
  10. Otwórz Monitor szeregowy – otwiera narzędzie Monitor szeregowy jako nową kartę w konsoli


Arduino IDE 2 to wszechstronny edytor z wieloma funkcjami. Możesz instalować biblioteki bezpośrednio, synchronizować szkice z Arduino Cloud, debugować szkice i wiele więcej. W tej sekcji wymieniono niektóre podstawowe funkcje wraz z linkiem do bardziej szczegółowego artykułu.

Arduino Twój szkicownik to miejsce, w którym przechowywane są pliki kodu

SKETCH

Twój szkicownik to miejsce, w którym przechowywane są pliki kodu. Szkice Arduino są zapisywane jako.ino pliki i muszą być przechowywane w folderze o dokładnej nazwie. Na przykład szkic o nazwie my_sketch.inomusi być przechowywany w folderze o nazwie my_sketch.

Zazwyczaj Twoje szkice są zapisywane w folderze o nazwie Arduino w twoim Documents.

Aby uzyskać dostęp do szkicownika, kliknij ikonę folderu znajdującą się na pasku bocznym.

BOARD MANAGER

Arduino,Za pomocą Boards Manager możesz przeglądać i instalować pakiety płyt

Za pomocą Boards Manager możesz przeglądać i instalować pakiety płyt. Pakiet płyt zawiera „instrukcje” dotyczące kompilowania kodu na płytach, które są zawarte w pakiecie płyt.

Dostępnych jest wiele pakietów płytek Arduino, takich jak avr, samd, megaavr i inne.

LIBRARY MANAGER

arduino kierownik bibliotek library manager krok po kroku

Dzięki menedżerowi bibliotek możesz przeglądać i instalować tysiące bibliotek. Biblioteki są rozszerzeniami API Arduino i ułatwiają na przykład sterowanie serwomotorem, odczytywanie określonych czujników lub korzystanie z modułu Wi-Fi.

SERIAL MONITOR

arduino serial monitor Monitor szeregowy to narzędzie umożliwiające przeglądanie danych przesyłanych strumieniowo z płytki

Monitor szeregowy to narzędzie umożliwiające przeglądanie danych przesyłanych strumieniowo z płytki, np. za pośrednictwem

Serial.print()

rozkaz.

Historycznie, to narzędzie znajdowało się w osobnym oknie, ale teraz jest zintegrowane z edytorem. Ułatwia to jednoczesne uruchamianie wielu instancji na komputerze.

Narzędzie Serial Plotter świetnie nadaje się do wizualizacji danych za pomocą wykresów i monitorowania np. szczytów napięcia.

Można monitorować kilka zmiennych jednocześnie, mając możliwość włączenia tylko określonych typów.

Przykładowe szkice

Ważną częścią dokumentacji Arduino są przykładowe szkice dołączone do bibliotek. Pokażą przykłady funkcji używanych w praktyce, ilustrując zamierzone zastosowanie i funkcje biblioteki.

Biblioteki dołączane do pakietów z płytkami mogą również zawierać biblioteki, a często także przykładowe szkice.

Aby otworzyć przykładowe szkice dołączone do bibliotek zainstalowanych ręcznie lub dołączonych do pakietów płytek, przejdź do Plik > Przykłady i znajdź bibliotekę, której szukasz, na wyświetlonej liście.


Wybierając ten plik, załaduje nam się programik do mrygania LED. 

Kod

Po zbudowaniu obwodu podłącz płytkę Arduino do komputera, uruchom oprogramowanie Arduino (IDE) i wprowadź poniższy kod. Możesz go również załadować z menu File/Examples/01.Basics/Blink. Pierwszą rzeczą, którą robisz, jest zainicjowanie pinu LED_BUILTIN jako pinu wyjściowego za pomocą linii

pinMode(LED_BUILTIN, OUTPUT);

W pętli głównej włączamy diodę LED za pomocą linii:

digitalWrite(LED_BUILTIN, HIGH);

To dostarcza 5 woltów do anody LED. To tworzy różnicę napięć na pinach LED i ją zapala. Następnie wyłączasz ją linią:

digitalWrite(LED_BUILTIN, LOW);

To powoduje, że pin LED_BUILTIN wraca do 0 V i wyłącza diodę LED. Pomiędzy włączeniem i wyłączeniem potrzebujesz wystarczająco dużo czasu, aby osoba mogła zobaczyć zmianę, więc

delay()

polecenia mówią płycie, aby nie robiła nic przez 1000 milisekund, czyli jedną sekundę. Kiedy używasz

delay()

polecenie, nic innego nie dzieje się przez ten czas. Gdy zrozumiesz podstawowe przykłady, sprawdź przykład BlinkWithoutDelay , aby dowiedzieć się, jak utworzyć opóźnienie podczas wykonywania innych czynności.

Po zapoznaniu się z tym przykładem zapoznaj się z przykładem DigitalReadSerial , aby dowiedzieć się, jak odczytać przełącznik podłączony do płytki.


"/*

  Blink

Turns an LED on for one second, then off for one second, repeatedly.

Most Arduinos have an on-board LED you can control. On the UNO, MEGA and ZERO

  it is attached to digital pin 13, on MKR1000 on pin 6. LED_BUILTIN is set to

  the correct LED pin independent of which board is used.

  If you want to know what pin the on-board LED is connected to on your Arduino

  model, check the Technical Specs of your board at:

  https://www.arduino.cc/en/Main/Products


  modified 8 May 2014

  by Scott Fitzgerald

  modified 2 Sep 2016

  by Arturo Guadalupi

  modified 8 Sep 2016

  by Colby Newman


  This example code is in the public domain.


  https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples/Blink

*/

// the setup function runs once when you press reset or power the board

void setup() {

  // initialize digital pin LED_BUILTIN as an output.

  pinMode(LED_BUILTIN, OUTPUT);

}


// the loop function runs over and over again forever

void loop() {

  digitalWrite(LED_BUILTIN, HIGH);  // turn the LED on (HIGH is the voltage level)

  delay(1000);                      // wait for a second

  digitalWrite(LED_BUILTIN, LOW);   // turn the LED off by making the voltage LOW

  delay(1000);                      // wait for a second

}

"
Po Polsku
/*
Miga

Włącza diodę LED na jedną sekundę, a następnie wyłącza ją na jedną sekundę, powtarzając to wielokrotnie.

Większość Arduino ma wbudowaną diodę LED, którą możesz kontrolować. W UNO, MEGA i ZERO
jest ona podłączona do cyfrowego pinu 13, w MKR1000 do pinu 6. LED_BUILTIN jest ustawiony na
właściwy pin LED niezależnie od tego, która płytka jest używana.
Jeśli chcesz wiedzieć, do którego pinu jest podłączona wbudowana dioda LED w Twoim modelu Arduino,
sprawdź specyfikacje techniczne swojej płytki na stronie:
https://www.arduino.cc/en/Main/Products

zmodyfikowano 8 maja 2014
przez Scott Fitzgerald
zmodyfikowano 2 września 2016
przez Arturo Guadalupi
zmodyfikowano 8 września 2016
przez Colby Newman

Ten przykładowy kod jest w domenie publicznej.

https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples/Blink
*/

// funkcja konfiguracji uruchamia się raz, gdy naciśniesz przycisk reset lub włączysz płytkę
void setup() {
// zainicjuj cyfrowy pin LED_BUILTIN jako wyjście.
pinMode(LED_BUILTIN, OUTPUT);
}

// funkcja pętli uruchamia się w kółko w nieskończoność
void loop() {
digitalWrite(LED_BUILTIN, HIGH); // włącz diodę LED (HIGH to poziom napięcia)
delay(1000); // poczekaj sekundę
digitalWrite(LED_BUILTIN, LOW); // wyłącz diodę LED, ustawiając napięcie na NISKI
delay(1000); // poczekaj sekundę
}

Arduino UNO R3 Upgrade Kit DIY, Najnowszy Zestaw Startowy RFID Z Opakowaniem Detalicznym
🎉 Ekskluzywna oferta[170,41zł]
👉 link do przedmiotu: https://temu.to/k/esitgqqsiim
⚠️ Każdy nowy użytkownik aplikacji może skorzystać tylko raz
⚠️ Rabat może się różnić, proszę sprawdzić wyświetlanych informacji.





Komentarze