- Upewnij się, że masz otwarty widok 3D w programie Blender.
- Najedź kursorem myszy na miejsce, gdzie chcesz umieścić nowy obiekt planu w scenie.
- Naciśnij klawisz Shift+A na klawiaturze. Spowoduje to otwarcie menu dodawania obiektów.
- W menu wybierz opcję "Mesh" (siatka) i z rozwiniętej listy wybierz "Plane" (plan).
- Obiekt planu zostanie automatycznie dodany do sceny w miejscu, na które najechałeś kursorem myszy.
Aby powiększyć rozmiar obiektu planu, wykonaj następujące czynności:
- Wybierz obiekt planu, klikając na niego lewym przyciskiem myszy w widoku 3D.
- Naciśnij klawisz S na klawiaturze. Spowoduje to aktywację narzędzia skalowania.
- Przesuń myszkę w celu zmiany rozmiaru obiektu. Możesz też wprowadzić wartość liczbową na klawiaturze, np. "2" dla dwukrotnego powiększenia.
- Kiedy rozmiar obiektu będzie odpowiedni, naciśnij lewy przycisk myszy, aby zastosować skalowanie.
2. W Blenderze, aby dodać obiekt "Suzanne" (znana jako "Monkey head") do sceny za pomocą skrótu klawiaturowego, wykonaj poniższe kroki:
Upewnij się, że masz Blender otwarty i aktywną scenę.
Umieść kursor myszy w widoku 3D, aby umieścić obiekt w odpowiednim miejscu na scenie.
Naciśnij klawisz Shift + A, aby otworzyć menu "Add" (Dodaj).
W menu "Add" (Dodaj) pojawi się lista różnych typów obiektów, które możesz dodać. Jednakże, jeśli nie widzisz "Mesh" (siatka), prawdopodobnie masz włączony tryb edycji obiektu. Upewnij się, że nie jesteś w trybie edycji (naciśnij klawisz Tab, aby przełączyć się między trybami).
Po przejściu do trybu obiektu (w którym cały obiekt jest zaznaczony na pomarańczowo), naciśnij literę "M" na klawiaturze, a następnie litery "S" (oznaczające "Suzanne"). Obiekt "Suzanne" zostanie teraz dodany na scenę w miejscu, gdzie znajdował się kursor myszy.
Teraz powinnaś mieć obiekt "Suzanne" dodany do swojej sceny w Blenderze za pomocą skrótu klawiaturowego. Pamiętaj, że aby ten skrót działał, musisz być w trybie obiektu, a nie w trybie edycji.
3. W Blenderze istnieje wiele sposobów dodawania światła do sceny i zmieniania jego rozmiaru. Oto kilka podpowiedzi:
Dodawanie światła za pomocą skrótu klawiaturowego:
- W trybie edycji (Edit Mode) zaznacz obiekt, do którego chcesz dodać światło.
- Naciśnij klawisz Shift+A, aby otworzyć menu dodawania obiektów.
- Przejdź do sekcji "Light" i wybierz odpowiedni rodzaj światła (np. "Point", "Spot", "Sun", "Area").
- Wybrane światło zostanie automatycznie dodane do sceny i będzie skoncentrowane wokół zaznaczonego obiektu.
Powiększenie rozmiaru światła:
- Wybierz obiekt światła w trybie obiektu (Object Mode) poprzez kliknięcie na niego.
- Aby zmienić rozmiar światła, naciśnij klawisz S na klawiaturze.
- Przesuwaj myszką do momentu uzyskania odpowiedniego rozmiaru światła.
- Możesz również wprowadzić wartość liczbową, aby precyzyjnie ustawić rozmiar. Na przykład, po wciśnięciu klawisza S, możesz wpisać "2" i nacisnąć Enter, aby powiększyć światło dwukrotnie.
Pamiętaj, że te operacje można wykonać również za pomocą panelu "Object" (Obiekt) i "Object Data" (Dane obiektu) w widoku właściwości (Properties Editor), jeśli preferujesz interfejs graficzny zamiast skrótów klawiaturowych.
Komentarze
Prześlij komentarz
Witam serdecznie