Jak zrobić światło z objektu padające przez okno na Suzanne

 


Jednym z elementów wizualizacji mieszkania lub domu jest uzyskanie ładnego oświetlenia za pomocą światła otoczenia lub lampy. Z zasady dążmy do realizmu sceny w naszym projekcie architektonicznym. Na tej stronie postaram się zainspirować pomysłem na światło z księżyca, które wpada przez okno dachowe do pokoju na podłogę i oświetla naszą małpkę Suzanne. 

Na początek stworzymy coś na podobieństwo podłogi. Jest to krótki poradnik nak robię taką mini scenę ze światłem. 

1. Aby dodać obiekt planu (plane) do sceny w programie Blender za pomocą skrótu klawiaturowego, możesz postępować zgodnie z poniższymi krokami:
  1. Upewnij się, że masz otwarty widok 3D w programie Blender.
  2. Najedź kursorem myszy na miejsce, gdzie chcesz umieścić nowy obiekt planu w scenie.
  3. Naciśnij klawisz Shift+A na klawiaturze. Spowoduje to otwarcie menu dodawania obiektów.
  4. W menu wybierz opcję "Mesh" (siatka) i z rozwiniętej listy wybierz "Plane" (plan).
  5. Obiekt planu zostanie automatycznie dodany do sceny w miejscu, na które najechałeś kursorem myszy.

Aby powiększyć rozmiar obiektu planu, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz obiekt planu, klikając na niego lewym przyciskiem myszy w widoku 3D.
  2. Naciśnij klawisz S na klawiaturze. Spowoduje to aktywację narzędzia skalowania.
  3. Przesuń myszkę w celu zmiany rozmiaru obiektu. Możesz też wprowadzić wartość liczbową na klawiaturze, np. "2" dla dwukrotnego powiększenia.
  4. Kiedy rozmiar obiektu będzie odpowiedni, naciśnij lewy przycisk myszy, aby zastosować skalowanie.

Szukam zleceń na grafikę 3d architektura i aranżacja domów, mieszkań i ogrodów



2. W Blenderze, aby dodać obiekt "Suzanne" (znana jako "Monkey head") do sceny za pomocą skrótu klawiaturowego, wykonaj poniższe kroki:

  1. Upewnij się, że masz Blender otwarty i aktywną scenę.

  2. Umieść kursor myszy w widoku 3D, aby umieścić obiekt w odpowiednim miejscu na scenie.

  3. Naciśnij klawisz Shift + A, aby otworzyć menu "Add" (Dodaj).

  4. W menu "Add" (Dodaj) pojawi się lista różnych typów obiektów, które możesz dodać. Jednakże, jeśli nie widzisz "Mesh" (siatka), prawdopodobnie masz włączony tryb edycji obiektu. Upewnij się, że nie jesteś w trybie edycji (naciśnij klawisz Tab, aby przełączyć się między trybami).

  5. Po przejściu do trybu obiektu (w którym cały obiekt jest zaznaczony na pomarańczowo), naciśnij literę "M" na klawiaturze, a następnie litery "S" (oznaczające "Suzanne"). Obiekt "Suzanne" zostanie teraz dodany na scenę w miejscu, gdzie znajdował się kursor myszy.

Teraz powinnaś mieć obiekt "Suzanne" dodany do swojej sceny w Blenderze za pomocą skrótu klawiaturowego. Pamiętaj, że aby ten skrót działał, musisz być w trybie obiektu, a nie w trybie edycji.


Blender ,aby dodać małkę do sceny , trzeba wybraźć skrót SHIFT+A , przejść do 'Mash'



3. W Blenderze istnieje wiele sposobów dodawania światła do sceny i zmieniania jego rozmiaru. Oto kilka podpowiedzi:

  1. Dodawanie światła za pomocą skrótu klawiaturowego:

    • W trybie edycji (Edit Mode) zaznacz obiekt, do którego chcesz dodać światło.
    • Naciśnij klawisz Shift+A, aby otworzyć menu dodawania obiektów.
    • Przejdź do sekcji "Light" i wybierz odpowiedni rodzaj światła (np. "Point", "Spot", "Sun", "Area").
    • Wybrane światło zostanie automatycznie dodane do sceny i będzie skoncentrowane wokół zaznaczonego obiektu.
  2. Powiększenie rozmiaru światła:

    • Wybierz obiekt światła w trybie obiektu (Object Mode) poprzez kliknięcie na niego.
    • Aby zmienić rozmiar światła, naciśnij klawisz S na klawiaturze.
    • Przesuwaj myszką do momentu uzyskania odpowiedniego rozmiaru światła.
    • Możesz również wprowadzić wartość liczbową, aby precyzyjnie ustawić rozmiar. Na przykład, po wciśnięciu klawisza S, możesz wpisać "2" i nacisnąć Enter, aby powiększyć światło dwukrotnie.

Pamiętaj, że te operacje można wykonać również za pomocą panelu "Object" (Obiekt) i "Object Data" (Dane obiektu) w widoku właściwości (Properties Editor), jeśli preferujesz interfejs graficzny zamiast skrótów klawiaturowych.


Zatrudnij mnie ,a nie zawiedziesz się. Otrzymasz znajomość narzędzi graficznych, kreatywność, zrozumienie estetyki i designu, umiejętność pracy w zespole, terminowość, adaptację , komunikacje, samodzielność i inicjatywe



Powyżej użyłem skrótu [S] - skalowałem według osi x [S+X] oraz y [S+Y] 

Następnie przeszedłem do pola po prawej stronie Żarówka 'Object Data Properties' 

Posiadam umiejętności pracy w Photoshop. Illustrator, After Effect, Premiere Pro, Blender ,Sketchup

Trzeba pamiętać, że wszystko działa w renderingu Cycles. Przyt okazji 'Exposure' zwięsza lub zmnięsza oświetlenie ekspozycji. Więc całej sceny. MOżemy zwięszać i zmniejszać , dpoasowując całą scenę.


4. Następnie dodaję nowy 'Plane' ,aby stworzyć z niego ramkę okna przez które będzie przechodzić światło. W ustawieniach poprawej stronie , wchodzimy w ustawienia 'Żarówka' i ustawiamy na [0] 'Spread'. Zmniejszamy do Zera rozproszenia światła. Zero tworzy ostre krawędzie światła.


5. Na bazie 'Plane' tworzymy okno. Dokładamy dwa modyfikatory 'Subdivision' 'Wireframe' . 

- Subdivision - ustawiamty na 'Simple' /
- Wireframe - w 'Thickness grubość' ustawiamy parametry. 


6. Ostatecznie możemy źródło światła połączyć z oknem. Dzięki temu będziemy mogli poruszać jednym objektem. Zaznaczamy światło i ramkę okna , wybieramy [CTRL+P] I następnie 'object'. I mamy jeden objekt.

A tutaj mój kanał na Youtube




Komentarze