After Effect - spectrum liniowe na kole Tutorial

 



  1. Tworzymy nowy projekt i budujemy nowy 'Composition Setting'



2. Tworzymy nowy 'Solid' , klikając prawym przyciskiem na pole po lewej stronie na dole i wybieramy Solid.


3. Ustawiamy parametry 'Solid Setting' i nazywam "Background"


4. Zaznaczam "Source Name" Background i wybiera z Effects& Preset (Gradient Ramp), znajduje się w "Generate". Można kliknąć dwa razy lub przenieść myszką na warstwę na której pracuje się.


5. Ustawienia efektu "Gradient Ramp" . Ramp Shape ustawiamy na 'Radial Ramp' naciskamy "Swap Colors' zmienia kolejność kolorów, zamienia kolor czarny na początkowy zielony.



6. Importuje filmik wideo do projektu , kształty ruchome w formacie video


7. Przenoszę video na kompozycje 'Audio Spectrum kolo'  z Backgroundem. 


8. Prawym przyciskiem myszy ,klikam na linię czasu pliku video i wybieram 'Time' ➡️'Enable Time Remapping' [Ctrl + Alt+T]. Przechodzimy do linii z plikiem.


9. Wciskamy [ALT] i klikamy ikone zegarka 'Time Remap' wyskoczy nam pole do wpisania kody pętli.

loopOut("cycle")

Wyrażenie pętli robi dokładnie to, co sugeruje nazwa, zapętla serię klatek kluczowych. Jednak wyrażenie pętli to znacznie więcej niż zwykłe przełączanie między pierwszą a ostatnią klatką kluczową. Pętle mogą bardzo pomóc podczas pracy z cyklami spacerowymi, ujawnianiem logo, projektowaniem tła i nie tylko.

Pętla "CYCLE"

Pętla cykliczna po prostu powtarza twoje klatki kluczowe w nieskończoność. Gdy pętla zbliży się do ostatniej klatki kluczowej, przeskoczy z powrotem do pierwszej klatki kluczowej. Domyślnie właściwość pętli bez zdefiniowanego typu będzie cyklem.

10. Rysujemy Koło MASKe - Elipse. Zaznaczamy film. Wybieram narzędzie za pomocą [Q] lub z górnej linii, przytrzymując lewy przycisk myszy [LPM]. Rysujemy koło przytrzymując klawisz [SHIFT] lub [SHIFT+CTRL], wtedy rysujemy koło od środka. W Mask przechodzimy do okna 'Add' ustawiamy na 'Substract' (ta funkcja odejmuje pole zaznaczonej maski od filmu)


Maska zaznaczona i użyta funkcja 'Substract'


11. Zaznaczamy linię z filmem i wciskamy klawisz [F] (włączy się funkcje 'Mask Feather' )


Krawezie zostają rozmyte ,kiedy zwiększamy ilość pixeli do 254

12. Następnie w linii filmu w polu 'MODE' zmieniamy z 'Normal' na 'Lighten'


13. Ustawiamy 16 bitów dla kanału kolorów. W polu zaznaczonym na czerwono ,możemy wcisnac klawisz [Alt] i wybierać 16 bitów. Ewentualnie dwa razy kliknąć lewym przyciskiem myszy [LPM] i wybrać 15 bitów. 


14. do projektu dodajemy ścieżkę dźwiękową.


15. Z pliku audio ,tworzy 'Pre-compose' i ustawiamy na 'mpve all atributes into new composition'


16. Klikam dwa razy [LPM] na audio i otwiera się nowy kompozyt. Wciskamy 2 x [L] i otwiera się ścieżka 'waveform'. Wciskając klawisz [Numpad0] można włączyć ścieżkę dźwiękową.




17. Tworzymy w kompozycie 'Audio Spectrum kolo' nowy 'Solid' dla wykresy spectrum_1. 'Mask' w oknie "Add" zmieniamy na "None".Wybieram 'Effect&Presets" 'audio spectrum' i klikamy 2 razy.

18. W polu 'Effect Controls Spectrum_1' ustawiamy kolory na biały. 'Thickness' - grubość na 2, 'Softness'- miękkość na 0%. 'Display options' na Analog lines.


18. Duplikujemy spektrum. W polu 'Effect Controls Spectrum_2' ustawiamy kolory na biały. 'Thickness' - grubość na 1 oraz w polu "Maximum Height" na 300. Określamy wysokość krzywej.


19. Duplikujemy 3 i 4 spektrum. W polu 'Effect Controls Spectrum_3' ustawiamy kolory na biały. 'Thickness' - grubość na 1 oraz w polu "Maximum Height" na 200. Następnie polu 'Effect Controls Spectrum_4' ustawiamy kolory na biały. 'Thickness' - grubość na 1 oraz w polu "Maximum Height" na 100. Uzyskujemy 4 linie wykresu spektrum audio.



20. Duplikujemy warstwę 4 i tworzym "Spectrum_5" warstwę spektrum audio. Dodajemy 'Analog dots' , będzie to linia z kropek. W polu "Frequency bands" zwiększamy do 158 punktów, "Maximum Height" zwiększamy do 600 oraz "Thickness" do 2.


21. Duplikujemy warstwę 5 i tworzym "Spectrum_6" warstwę spektrum audio. Dodajemy 'Analog lines' , będzie to linia . W 'Side option' ustawiamy na "Side B". W polu "Frequency bands" zmniejszamy do 15 punktów, "Thickness" do 1.


22. Zaznaczamy wszystkie pola od 'Spectrum_1' do 'Spectrum_6' z pomocą [SHIFT] i tworzymy "Pre-compose"


23. Zaznaczamy linie Spectrum i szukamy w 'Effect & Preset' "Mirror" klikamy dwa razy lewym przyciskiem myszy (LPM) zaznaczamy w polu 'Reflection Center' ikonę centrowania wykresu na środku koła. Tworzy się odbicie lustrzane wykresu.


24. Dodajemy efekt 'Fill' zmieniamy kolor wykresu oraz dodajemy efekt 'Glow' gdzie zmieniamy "Glow Threshold" na 10,0% i "Glow Radius" na 100,0. Duplikujemy efekt 'Glow' . W efekcie 'Glow 2' zmieniamy "Glow Threshold" na 5,0% i "Glow Radius" na 200,0.



25. Duplikujemy całą linię Spectrum [CTRL+D]  i nazywamy Spectrum_rays. Dodajemy efekt "CC Radial Fast Bluer" w 'Amount' ustawiamy na 100. Tworzymy nowy 'Layer' Adjustment i dodajemy efekt "Curves". W efektach ustawiamy dowolnie wszystkie kanały "Channel" RGB.


i koniec







Komentarze