Światło HDRI osobiście jest dla mnie niesamowitym narzędziem do ustawiania światła naturalnego w scenie. Bardzo fajnie można stworzyć atmosferę horroru lub pozytywnego otoczenia roślinnego.
Poniżej przedstawię krok po kroku i opiszę co robię , zapraszam.
Kiedy stworzymy sobie obiekt architektoniczny , poniżej jakiaś przykładowa scena,
rendering CYCLES
Cały bajer zaczyna się po prawej stronie. Na panelu edycji typów 'Edit Type' wybieramy
- World Properties.Tam przy pozycji 'Color' wybieramy 'żółtą' kropkę. Przechodzimy do nastęnego palnelu i teksturach wybieramy 'Enviroment Texture'
Następnie otwieramy zdjęcie z .exr.
Kiedy mamy plik wybrany, przestawiamy na 'Sun + HDR texture' . Aby w pełni to wykorzystać, trzeba utworzyć 'Light' w opcji 'SUN' . Chodzi o to, aby kierunek światła lampy ustawić tak samo jak światło słońca z otoczenia.
Możemy to zrobić ręcznie lub za sprawą 'Sync Sun to Texture' i wtdy zaznaczamy gdzie jest słońce.
Dodatkowo w 'Render Proporties' w zakładce 'Color Management' możemy ustawiać 'Exposure - ekspozycje' i 'Gamma' całej sceny. Możem zrobić jasniej lub ciemniej.
Tutaj pomniejszona ;Gamma'
Komentarze
Prześlij komentarz
Witam serdecznie