Jak zrobić światło HDRI otoczenia z lampą SUN

 


Światło HDRI osobiście jest dla mnie niesamowitym narzędziem do ustawiania światła naturalnego w scenie. Bardzo fajnie można stworzyć atmosferę horroru lub pozytywnego otoczenia roślinnego. 

Poniżej przedstawię krok po kroku i opiszę co robię , zapraszam.

Kiedy stworzymy sobie obiekt architektoniczny , poniżej jakiaś przykładowa scena, 

rendering CYCLES


Cały bajer zaczyna się po prawej stronie. Na panelu edycji typów 'Edit Type' wybieramy 

- World Properties. 

Tam przy pozycji 'Color' wybieramy 'żółtą' kropkę. Przechodzimy do nastęnego palnelu i teksturach wybieramy 'Enviroment Texture'


Następnie otwieramy zdjęcie z .exr.


Kiedy mamy plik wybrany, przestawiamy na 'Sun + HDR texture' . Aby w pełni to wykorzystać, trzeba utworzyć 'Light' w opcji 'SUN' . Chodzi o to, aby kierunek światła lampy ustawić tak samo jak światło słońca z otoczenia. 

Możemy to zrobić ręcznie lub za sprawą 'Sync Sun to Texture' i wtdy zaznaczamy gdzie jest słońce. 

Dodatkowo w 'Render Proporties' w zakładce 'Color Management' możemy ustawiać 'Exposure - ekspozycje' i 'Gamma' całej sceny. Możem zrobić jasniej lub ciemniej. 

Tutaj pomniejszona ;Gamma'







Komentarze