Klatki Kluczowe animacji z dźwiękuj After Effect

 


KLATKI KLUCZOWE ANIMACJI Z DŹWIĘKU


CREATE ANIMATION KEYS FROM SOUND

Trapcode Soundkeys to wtyczka do programu After Effects, która analizuje dźwięk i generuje klatki kluczowe, które można łatwo połączyć z właściwościami animacji warstwy. Skaluj, obracaj i poruszaj się do rytmu. Lub użyj dźwięku do napędzania efektów.

Trapcode Soundkeys is a plug-in for After Effects that analyzes audio and generates keyframes that can be easily combined with the animation properties of a layer. Scale, rotate and move to the beat. Or use audio to drive effects.



1. Wybieramy New Composition 
    We choose New Composition


2. Ustawiamy setting Composition 
    We set the Composition setting

    
Ustawiam Wielkość projektu , ilość klatek na sekundę oraz czas trwania .
I set the size of the project, the number of frames per second and the time duration.


3. Klikam prawy przycisk myszy, aby otworzyć panel do wstawienia nowej bryły.
    I click the right mouse button to open the panel for inserting a new solid.


4. Wybieram solid
   I choose solid


5. Klikam prawym przyciskiem myszy , wybieram import i następnie file. Dodaję do biblioteki muzykę , ścieżkę dźwiękową.
   I right-click, choose import and then file. I add music and soundtrack to my library.


6. 


Kiedy już mam zrobiony 'SOLID' przechodzę do 'Effects Presets' wpisuję Sound Keys. Mogę przeciągnąć na 'solid' albo dwa razy kliknąć lewym przyciskiem myszy.

   Once I have 'SOLID' done, go to 'Effects Presets' and type Sound Keys. I can drag it to 'solid' or left-click twice.











7.

Przeciągam plik audio 'mp3' na dół do projektu.

I drag the 'mp3' audio file down to the project.
















8. Na panelu effect controls 'Sound Keys' wybieram 'Audio Layer' i podłączam ścieżkę dźwiękową mp3.

In the effect controls 'Sound Keys' panel, I choose 'Audio Layer' and connect the .mp3 soundtrack.


9. Teraz najważniejsze, przechodzimy do panelu spektrum analizatora.
Now most importantly, we come to the analyzer spectrum panel.

  • Audio layer - warstwa dźwiękowa - wybieramy ścieżkę dźwiękową, według której będzie chodził graficzny obraz. (Audio layer - the sound layer, we choose the soundtrack which the graphic image will follow.)

  • Channel - kanał dźwiękowy - ( lewy, prawy, czy stereo) nasłuchiwanie danego kanału.(Channel - sound channel (left, right or stereo) for listening to a given channel.)

  • Spectrum adjustment - spektrum widma - tutaj ustawiamy skalę wysokości wykresu, wygładzanie wykresu, pojedyncze skale dźwięków, ich wychylenie. Kolory mapy wykresu ,położenie poziome ,czy pionowe kolorów. Możemy stworzyć kwadratu i kontrolować ich wielkość i ilość słupków. (here we set the graph height scale, graph smoothing, individual note scales, their deflection. Chart map colors, horizontal or vertical color position. We can create a square and control their size and number of bars.

  • Range - zasięg - Mamy 3 poziomy zakresu ( bass, średnie i niskie dźwięki) Każdy z zakresów można ustawić za pomocą zielonych kwadratów, gdzie są wyróżnione narożniki. Za pomocą narożników ustawiamy jaki element wykresu ma być wyświetlany. Czy cały dla danej wartości np: basów, czy tylko kawał dolny lub górny. (We have 3 levels of range (bass, mid and low sounds). Each range can be set with the help of green squares with corners highlighted. Using the corners, we set which element of the chart should be displayed. Is it all for a given value, e.g. bass, or just the top or bottom section.

  • Commands - Apply - zastosowanie zmian



  • Range 1 - Bass 





  • Type - do wyboru są trzy typy; Średnia z zakresu ustawi na wyjściu średnią wartość słupków w zakresie. Peak of Range znajdzie najwyższą wartość w zakresie. Wyzwalacz On / Off ustawi moc wyjściową na maksimum, jeśli jedna kreska przekroczy zakres, a minimum w innych przypadkach. (there are three types to select from; Average of Range will set the output to the average value of the bars in the range. Peak of Range will find the highest value in the range. On/Off Trigger will set output to max if one bar crosses the range and min at other times.

  • Falloff - zapewnia kontrolę nad tym, jak powinna spaść wartość wyjściowa. Instant - natychmiastowy spadek wykresu, wykres w kształcie powiedzmy trójkąta. Linear - wykres podnosi się pionowo i spada po pochyłej, trochę w kształcie zębów piły do drewna. Exponential - wykres podnosi się pionowo i spada po pochyłej wklęsłej, trochę w kształcie zębów piły do drewna tylko bardziej łukiem do wewnątrz. Wtedy mamy spokojniejszy spadek.None (integrate) - tworzy coraz większą moc, nie dając sygnał odpada w ogóle . Jest to to samo, co całkowanie wyjścia w czasie.provides control over how the output value should fall. Instant - instant chart decline, let's say a triangle-shaped chart. Linear - The graph rises vertically and falls down an inclined, slightly shaped sawtooth wood saw. Exponential - the graph rises vertically and falls down a sloping concave, a little sawtooth-shaped for a wood saw only with an inward curve. Then we have a calmer drop. None (integrate) - Creates more and more power without giving the signal falls off at all. This is the same as integrating the output over time.

  • Falloff Time ustawia czas, w którym wartość spada od maksimum do min. Jest to aktywne tylko wtedy, gdy spadek jest ustawiony na Liniowy lub Wykładniczy. Przy wartości (10 sec) spadek jest widoczny jak wygasanie ognia, mryga. Time sets the time it takes for the value to drop from maximum to minimum. This is only active when Grade is set to Linear or Exponential. At a value of (10 sec), the decrease is visible as if the fire was extinguished, it flashes.



Można sprawdzić wszystkie produkty producenta. 

Komentarze